سلام به تیک تم خوش آمدید.در این مقاله به طراحی سایت برای سال ۲۰۱۹ خواهیم پرداخت.باقی ماندن در روند طراحی سایت برای موفقیت وب سایت شما بسیار مهم است. با توجه به محبوبیت تصاویر، و به روز رسانی الگوریتم ها، بهترین ترفند های طراحی سایت در هر دوازده ماه، در حال تغییر می باشد. یک وب سایت که شیک و امروزی به نظر می‌رسد، می‌تواند ظرف مدت چند ماه قدیمی و غیر قابل استفاده به نظر برسد. به همین دلیل است که دانستن تفاوت میان یک روند در صنعت، و یک مد زودگذر در هنگام طراحی سایت شما بسیار مهم است. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که طراحی شما به مدت چند سال بسیار عالی به نظر خواهد آمد و یا ماندگاری چندانی نخواهد داشت.

طراحی سایت برای سال ۲۰۱۹
طراحی سایت برای سال ۲۰۱۹

سرعت

فکر می کنید چقدر زمان می برید تا یک مشتری بالقوه را جذب کنید؟ اگر شما در مورد تعامل با آنها آنلاین صحبت می کنید، شما کمتر از سه ثانیه زمان دارید. اگر اینترنت واقعا یک توطئه بیگانه باشد که ماهیت انسانی را مشاهده می کند،عملکرداین توطئه بیگانه نشان می دهد که ما انسان ها دوست ندارند انتظار زیادی برای انجام کار ها بکشند. در مطالعات انجام‌شده توسط Akamai و Gomez، ۵۰ درصد از کاربران انتظار دارند که زمانی که بر روی یک سایت کلیک می‌کنند، باید در عرض دو ثانیه یا کم‌تر لود شود؛ و اگر سه یا بیشتر از سه ثانیه طول بکشد، یک سایت را رها خواهند کرد. همان طور که می دانید طراحی یک سایت خوب مفید است، اما اگر طراحی سایت به قدری سنگین باشد، که نتوان به راحتی چیزی از آن سایت دانلود کرد، شما در آمد زیادی را به خاطر عدم دسترسی کاربران به سایت شما، از دست خواهید داد. حتی بدتر از آن، با طرح هنگام‌سازی که گوگل که در جولای ۲۰۱۸ اجرا کرد، گوگل اولویت‌بندی مکان‌هایی را آغاز کرده‌ است که سریع‌تر از بقیه لود می شوند، و احتمال دارد که موتورهای جستجو دیگر به دنبال سایت شما نباشند. همه این ها به این معنی است که وب سایت ها باید با سرعت بیشتری لود شوند؛ بنابر این در طول فرآیند طراحی سایت نیاز است که سرعت لود آن در اولویت قرار گیرد. طراحان وب نمی توانند به توسعه دهندگان تکیه کنند تا کار خود را به چیزی تبدیل کنند که هر دو خوب به نظر می رسند و رتبه خوبی دارند، در حقیقت سرعت باید یک پارامتر طراحی باشد. روزهای عکس های غول پیکر، فیلم های فشرده و نفوذ جاوا اسکریپت به پایان رسیده است،در حالی که تصاویر و ویدیوهای بزرگ از طراحی وب حذف نمی شوند، در سال ۲۰۱۹ آن ها به گونه ای گنجانده می شوند که باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت نشوند.

اولویت اول موبایل 

سرعت تنها معیار گوگل نیست که برای سنجش سایت ها از آن استفاده می کند.در سال ۲۰۱۵، جستجوهای موبایل از جستجوی دسکتاپ در سرتاسر دنیا پیشی گرفت، و جستجوی موبایل به بالاترین شکل جستجو در سراسر جهان تبدیل شد. با توجه به این امر گوگل تغییر کرده‌ است، و ابتدا سایت‌هایی را در اولویت قرار می‌دهد که با تلفن همراه سازگاری دارند. بعد از قرار گرفتن سایت های سازگار با تلفن همراه، در مقایسه با وب سایت‌های دسکتاپ، تعجبی ندارد که طراحی اولیه تلفن همراه به یک ترفند تبدیل شده‌ باشد. اولین طراحی سایت سازگار با موبایل، تغییر در شیوه ای است ،که وب سایت ها اساسا طبق آن طراحی شده اند.استاندارد مورد استفاده برای این کار این است که، یک سایت تنها برای رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ طراحی خواهد شد، و ممکن است طراحی موثر تلفن همراه نیز به آن اضافه شود. طراحیه اولیه موبایل نیز در نقطه مقابل است، قبل از طراحی وب سایت برای کاربران دسکتاپ، ابتدا طراحی برای کاربران تلفن همراه انجام می شود. معیار طراحی اولیه موبایل تنها براساس عوامل رتبه‌بندی یا SEO نیست، بلکه نتیجه بصری چیزی است که ابتدا و در درجه اول تجربه کاربر را با وب سایت بر روی وسیله ای که با آن در حال جستجو است، را افزایش دهد . این روند طراحی با تقاضای کاربران تلفن همراه برآورده خواهد شد، و احتمالا این روند برای مدتی طولانی باقی خواهد ماند.

شبکه شکسته / طرح های نامتقارن

در سال ۲۰۱۹، روند طراحی وب در مورد تفکر خارج از کادر، و یا ترجیحا شبکه. شبکه های شکسته و طرح های نامتقارن به عنوان یک راه بزرگ در صنعت طراحی وب به چشم می خورد. به رغم فشار بسیاری از طراحان وب به سمت طراحی منظم، سریع و مینیمالیستی، ، یک گروه بزرگ از طراحان وجود دارند، که از طرح‌های تازه و شکسته ای، پشتیبانی می‌کنند. هنگامی که در مورد شبکه‌های شکسته یا طرح‌های نامتقارن صحبت می‌کنیم ، این موضوع به سیستم شبکه‌ای اشاره دارد که برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفته‌ است ، از صفحات وب تا روزنامه برای چاپ تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است . یک سیستم شبکه‌ای به طراح کمک می‌کند،که نظم و ثبات را به راحتی حفظ کند، هنگامی که طراح در حال افزودن تصاویر، سرفصل ها، و فراخوانی به عمل می باشد، ساختار شبکه را در چیدمان اصلی حفظ می‌کند، در حالی که عموما تقارن را نیز حفظ می‌کنند. طبق تجربه، استفاده نکردن از یک شبکه، منجر به این موضوع شده است، که بسیاری از طراحان،به طراحی‌های شلخته و یا حواس‌پرت کننده، که کاربر را از تمرکز بر روی مهم‌ترین قسمت‌های صفحه نگاه می‌دارد، منجر شده‌است. با این حال، عدم تقارن و شبکه‌های شکسته بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده‌ است، به احتمال زیاد علت این محبوبیت پیدا کردن راهی است، که مانند بسیاری از طرح های دیگر طراحی نشده اند، در حالی که در عین حال منحرف و یا به هم ریخته نباشد.

بیشتر بدانید:  ۷ راز برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

طراحی تک صفحه (Single Page Design)

سرعت و مینیمالیسم روند هایی هستند،که وقتی در مورد طراحی وب در سال ۲۰۱۹ صحبت می کنند، همواره وجود دارند. یکی از دلایل اصلی طراحی تک صفحه نیز می تواند همین موضوع باشد. طراحی تک صفحه یکی از روند های اصلی های طراحی در سال ۲۰۱۹ نیز شده است. طراحی صفحه یک عنوان بسیار توصیفی است، و بیشتر به وب سایت‌هایی اشاره دارد، که تنها یک صفحه دارند به جای صفحات خدمات متعدد یا مقالات وبلاگ که به طور منظم تحت یک سلسله‌ مراتب اداری قرار گرفته‌اند. از دیدگاه بهینه سازی سنتی این موضوع ممکن است اشتباه به نظر برسد، زیرا رتبه دهی به کلمات کلیدی خاص، بدون صفحات و محتوایی که شما به طور معمول داشته اید، خیلی سخت تر خواهد بود.

هنوز مشکل دارید؟!

در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید 🙂

مطالب مرتبط:

آینده جستجو اینترنتی چگونه خواهد بود؟

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی چیست؟

چگونه کلید Google Map API را در ۱ دقیقه دریافت کنیم؟

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

منبع: تیک‌تم – ارائه دهنده مقالات:قالب فروشگاهی وردپرس فلت سام – –